miercuri, 26 ianuarie 2011

Despre "ROMANIA / Bucurestii"

Arcul lui Galeriu ( Gr.. : αψίδα του Γαλερίου) (sau Kamara , Gr..: καμάρα) si Rotunda (ροτόντα) sunt vecine, 4-lea începutul monumente în oraşul Salonic , în regiunea Macedonia Centrala din nordul Greciei . Rotunda este, de asemenea, cunoscut sub numele de Biserica Agios Georgios sau (în limba engleză) Rotunda dinSf. George .


                                                                                 Al 4-lea-lea, Împărat Roman Galerius a comandat aceste două structuri, ca elemente de o incinta imperial legate de Salonic palatul său. Arheologii au descoperit rămăşiţele substanţială a palatului la sud-vest. [ 1 ] Aceste trei structuri monumentale au fost conectate printr-un drum care trecea prin arc, care se ridica deasupra est-vest rutiere majore ale oraşului.



La Punctul crucial al axe majore ale orasului, Arcul lui Galeriu a subliniat puterea împăratului şi legate de structuri monumentale, cu tesatura de 4-lea Salonic. Arcul a fost compus dintr-un miez de zidărie cu care se confruntă cu marmura panouri sculpturale sărbătoreşte o victorie asupra perşilor sasanid . Mai puţin de jumătate din arcului este păstrată.
Rotunda a fost o circulară structură masivă, cu un miez zidărie care a avut un Oculus caPantheonul din Roma. Ea a trecut prin perioade multiple de utilizare şi de modificare ca un templu politeist, o bazilică creştină, o moschee musulmană, şi din nou o biserică creştină (şi site-ul arheologic). Un minaret se pastreaza de la utilizarea sa ca o moschee, şi rămâne vechi sunt expuse pe partea sa de sud.

Arcul lui Galeriu

                               





                                

localizarea şi descrierea Arch

Arcul lui Galeriu
Arcul lui Galeriu, standuri pe ceea ce acum este Egnatia & Dimitrios Gounari Street . Arcul a fost construit în 298 - 299 CE şi dedicat în 303 CE, pentru a sărbători victoria tetrarhulGalerius asupra perşilor sasanid şi captare a capitalului lor Ctesifon în 298. [ 2 ] Structura a fost un octopylon (stâlpi gateway-opt) care fac un arc triplu, care a fost construit dintr-un miez zidarie moloz cu care se confruntă cu prima cărămidă şi apoi cu panouri de marmură, cu relief sculpturale. Arcuite deschidere central a fost de 9,7 m lăţime şi 12,5 m înălţime, şi deschideri secundar pe partea cealaltă au fost 4.8 m lăţime şi 6,5 m de mare. Arc central calibrat porţiunea din Via Egnatia (primar drumului roman de la Dyrrhacium la Bizanţ ), care a trecut prin oras ca un Decumanus (est-vest stradală majoră a oraşului). Un drum care leagă Rotunda (125 de milioane de nord-est), cu complexul Palatului (235 de sud-vest) a trecut prin arc lung de-a lungul axei sale.
Numai de nord-vest trei din cele opt piloni şi părţi ale zidărie miezuri de arcuri de mai sus supravieţui:, întregul lateral (4 piloni de est) şi sudic unuia occidentale sunt piloni pierdut. adică [ 3 ], de consolidare extensive cu caramida moderne a fost realizate pe miezuri de zidarie expuse pentru a proteja monumentul. Cei doi piloni adiacente arcuit pasaj centrale îşi păstrează sculptate marmură dale, care infatiseaza războaiele lui Galerius împotriva perşilor în panegiric termeni larg. 

program sculptural al Arch

Galerius (L) atacuri de Narses (R)
Familia imperială de la jertfa de mulţumire.
Tetrarchs îmbrăcaţi în unison cu oVictoria care deţine o coroană de flori la victorie Augusti .
Înţelegere a programului sculpturale a arcului este limitată de pierderea de majoritatea panourilor de marmură, dar rămâne să dea o impresie de ansamblu. Patru vertical stivuite registrele de decoraţiuni sculptate au fost sculptate pe fiecare stâlp, fiecare separate prin muluri elaborate. O etichetă pentru râul Tigru indică faptul că au existat probabil etichete pe celelalte reprezentări ca constructorii consideră necesar. Artistice de licenţă a fost luată în reprezentările, de exemplu, Galeriu Cezar este prezentată în luptă personală cu Shah sasanid Narses într-unul din panouri, desi nu au întâlnit în luptă. necesită citare ] Pe un arc montat Galeriu atacă un fel de Narses montat cu o lance ca un vultur care poartă o coroană de flori victorie în gheare abordări Galerius. Cezar sta bine pe calul său de creştere, în timp ce regele persan apare aproape unhorsed. Îngrozit perşii tremura sub copite de cal lui Caesar în haosul de luptă. Panoul exprimă puterea de Galerius Cezar.
Relieful a familiei imperiale unite într-un sacrificiu de mulţumire datorează distanţă prototipul său la reliefurile augustană pe Pacis Ara în Roma. necesită citare ] "sotia Galeriu, Diocleţian fiica lui Valeria, este prezentată la partea lui, ajutând autentifica legătura sa cu predecesorul său. Aici, ca în altă parte toate feţele au fost atent cizelat off, fie ca damnatio memoriae sau culturale în intoleranţă mai târziu de imagini.
Într-un alt panou, tetrarchs sunt toate aranjate în toga ca Victoria deţine o coroană de flori în victorie la şefii celor două Augusti . Un panou treia celebrează unitatea tetrarhiei , cu o descriere a tetrarchs permanent împreună; depersonalizate modul în care sunt înfăţişaţi tetrarchs este o reminiscenţă de statui schematică a tetrarchs în porfir la St Mark's Basilica din Veneţia.necesită citare ] Numai Galerius este îmbrăcat în armură, şi el face oferind pe altar.
Ceea ce rămâne a arcului afirmă slava tetrarhiei şi proeminenţa Galerius în cadrul acestui sistem.Arc sărbătoreşte Imperiul Roman, ca parte a "victoriei asupra regelui Galerius sasanid.necesită citare ]

edit ]


   

Utilizări ale Rotunda

După moartea lui Galerius în 311, el a fost îngropat la Gamzigrad ( Felix Romuliana ) în apropierea Zajecar , Serbia . Rotunda stătea gol până la împăratul Constantin I a ordonat convertit într-o biserică creştină în secolul al patrulea. Biserica a fost impodobita cu un grad ridicat de calitate foarte mozaicuri .Numai fragmente au supravietuit de decor original, de exemplu, o trupa reprezentând sfinţi cu mâinile ridicate în rugăciune, în faţa fantezii arhitecturale complexe.
Clădirea a fost folosită ca o biserică de peste 1.200 de ani, până la orasul a cazut la otomani. În 1590 a fost transformată într-o moschee , numit Moscheea de Suleyman Hortaji Effendi, precum şi un minaret a fost adaugat in structura.Acesta a fost folosit ca o moschee până în 1912, când grecii au cucerit oraşul în timpul războiului din Balcani . Ortodox, oficialii greci reconsecrated structura ca o biserică, şi au plecat minaret. Structura a fost avariată în timpul unui cutremur în 1978, dar ulterior a fost restaurat. Ca din 2004 , minaretul era încă în curs de stabilizat cu schele. Cladirea este acum un monument istoric sub Ephorate de Antichităţi bizantine ale Ministerului grec al Culturii , deşi Biserica Ortodoxă Greacă încearcă să-l înapoi pentru a recupera Ortodoxe folosim în fiecare atât de des.
Interiorul a Rotunda
Rotunda este cel mai vechi biserici din Salonic. Unele publicaţii greacă pretinde că este cea mai veche biserică creştină din lume, deşi există concurenţi pentru acest titlu. Acesta este cel mai important exemplu supravieţuitor al unei biserici din perioada timpurie creştină pe de o parte de limbă greacă din Imperiul Roman.

edit ]A se vedea, de asemenea,

edit ]Referinţe

  1. ^ palatul lui Galerius a fost construit pe o scară masivă în primul rând folosind materiale locale. Este posibil să fi fost construite peste stratul de distrugere de un incendiu care a eliminat-o zonă. domenii expansiv de mozaic sunt păstrate în mai multe domenii. O structură legat de acest palat şi a chemat în cameră octogonal este la sfârşitul sud-vest a zonei excavate la 40 ° 37'48 .53 "N, 22 ° 56'55 .99" E; gandit la un moment dat să fie un mausoleu , ar fi fost o entryway monumental la palat. Pe lângă palat la nord-est a fost un hipodrom .
  2. ^ La acest moment Galerius a fost un Cezar (împărat subordonat); el a devenit unul dintre cei doi Augusti (imparati cap) în 305 CE, atunci cândDiocleţian a abdicat.
  3. ^ alte părţi ale structurii au fost distruse, la o dată necunoscută, probabil, în timpul uneia dintre multe cutremure , care au deteriorat Salonic a lungul istoriei sale.

edit ]Note

edit ]arc

  • Dyggve, E. (Copenhaga, 1945). Recherches sur Le Palais imperial de Thessalonique .
  • Engemann, J. (JAC 22, 1979). "Akklamationsrichtung, Sieger-und auf dem Galeriusbogn Besietenrichtung în Saloniki."
  • Garrucci, P. (W. Wylie, trans.). (NC 10, 1870). "Medalion Brass Reprezentând Victoriei persană lui Galerius Maximianus." /
  • Hébrard, E. (CCB 44, 1920). "L'Arc de Galère et l'Église Saint-Georges à Salonique."
  • Kinch, KF (Paris, 1890). L'Arc de Triomphe de Salonique .
  • Laubscher, HP (Berlin, 1975). Der Reliefschmuck Galeriusbogens des în Salonic .
  • Makaronas, CJ (Salonic, 1970). Arcul lui Galerius de la Salonic.
  • Meyer, H. (JdI 95, 1980). "Die Frieszyklen am sogenannten Triumphbogen des Galerius de la Salonic."
  • Pond Rothman, MS (AJA 81, 1977). "Organizarea tematică, scutiri Panel pe Arcul lui Galeriu."
  • Pond Rothman, MS (Studii Bizantine / bizantini Etudes 2:1, 1975). "Grupul de împăraţi înscăunat la Arcul lui Galeriu."
  • Sutherland, VPC (Londra, 1967), RIC IV: De la Reforma lui Diocleţian (AD 294) la moartea lui Maximin (AD 313),
  • Velenis, G. (AA, 1979). "Probleme Architektonische des Galeriusbogen la Salonic."
  • Velenis, G. (AA, 1983). "Beobachtungen Nachtragliche am Oberbau des Galeriusbogens la Salonic."
  • Vermeule, CC (Cambridge, Mass, 1968). Arta Roman Imperial în Grecia şi Asia Mică.
  • von Schönebeck, H. (BZ 37, 1937). "Die zyklische Ordnung Triumphalreliefs der am Galeriusbogen în Saloniki."
  • von Schönebeck, H. (JbBerlMus 58, 1937). (Imaginea Păstrează din cap acum a pierdut de Galerius, eventual, de la Arcul mare de Galerius a fost cap de relief. În Berlin.)

edit ]palat

  • Αθανασιου, Φ. et al. (ΑΕΜΘ 8, 1994). "Νεα στοιχεια για το Οκταγωνο του γαλεριανου συγκροτηματος."
  • Αθανασιου, Φ. et al. (Θεσσαλονικεων πολις 3, 1981). "Τα ανακτορα του Γαλεριου στη Θεσσαλονικη, Μεθοδολογια αποκαταστασης."
  • Αθανασιου, Φ. et al. (Θεσσαλονικεων πολις 4, 2001). "Το λουτρα του ανακτορικου συγκροτηματος του Γαλεριου."
  • Dyggve, E. (Copenhaga, 1945). Recherches sur Le Palais imperial de Thessalonique.
  • Dyggve, E. (Dissertationes ser Pannonicae 2, 11, 1941.). "Kurzer vorläufiger Bericht über die Ausgrabungen im Palastviertel von Salonic."
  • Hébrard, E. (CCB 44, 1920). "Les travaux du Service archéologique d ' Armée d'Orient al'arc de Triumf Galère et à l'Arc de Triomphe de Galère et à l'Église Saint-Georges de Salonique. "
  • Καραμπερη, Μ. (AAA 23-28, 1990-1995). "Ο πολος του Οκταγωνο στο γαλεριανο συγκροτημα και η σχεση του με το νοτιο μεγαλο περιστυλιο."
  • Καραμπερη, Μ. (Θεσσαλονικεων πολις 3, 2000). "Η αυτοκρατορικη εδρα Θεσσαλονικη."
  • Sasel, J. (ed.). Tabula imperii Romani (Sheet K34).
  • Vichers, M. (BSA 66, 1971). "O notă la Palatul bizantine de la Salonic."
  • Ward-Perkins, JB (New York, 1981). Roman Arhitectura Imperial.

edit ]de referinţă generale

  • Bianchi-Bandinelli, R. (New York, 1971). Roma: Empire Late.
  • Brilliant, R. (L'Arte 10, 1970). "Aspecte temporale în art Roman târzie."
  • Brown, P. (New York, 1971). Lumea de antichitate târzie.
  • Cameron, A. (Cambridge, Mass, 1993). Imperiul Roman târziu, AD 284-430.
  • Kleiner, DEE (New Haven, 1992). Sculptura romană.

edit ]Legături externe

                                      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu